تاریخ اختراع تلوزیون؟

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 28
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 7
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 11
آي پي ديروز : 3
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 118
بازدید سال : 1,426
بازدید کلی : 3,282
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.145.143.239
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
تاریخ اختراع تلوزیون؟

تاریخچه تلوزیون

از زمان جایگزینی رادیو به عنوان محبوب ترین رسانه جمعی در دهه 1950 ، تلویزیون چنان نقشی جدایی ناپذیر در زندگی مدرن داشته است که برای بعضی ها تصور اینکه بدون آن کار دشواری است. تلویزیون هر دو با بازتاب و شکل دادن به ارزشهای فرهنگی ، گاه به دلیل ادعای تأثیرات منفی خود بر کودکان و جوانان مورد انتقاد قرار گرفته است و گاهی نیز به دلیل توانایی ایجاد تجربه مشترک برای همه بینندگانش مورد ستایش قرار گرفته است. وقایع مهم جهانی مانند ترورهای جان اف کندی و مارتین لوتر کینگ و جنگ ویتنام در دهه 1960 ، انفجار شاتل چلنجر در سال 1986 ، حملات تروریستی 2001 به مرکز تجارت جهانی و تأثیر و پس از طوفان کاترینا در سال 2005 همه در تلویزیون بازی کرده اند ، و میلیون ها نفر را در فاجعه و امید مشترک متحد کرده اند. امروزه ، همزمان با تغییر فن آوری اینترنت و پخش ماهواره ای ، نحوه تماشای تلویزیون توسط مردم تغییر می کند ، این رسانه همچنان به تکامل خود ادامه می دهد و موقعیت خود را به عنوان یکی از مهمترین اختراعات قرن بیستم تحکیم می بخشد.

ریشه های تلویزیون

مخترعین ایده تلویزیون را مدتها قبل از ظهور فناوری ایجاد آن تصور کردند. پیشگامان اولیه حدس می زدند که اگر امواج صوتی بتوانند از طیف الکترومغناطیسی برای ایجاد رادیو جدا شوند ، امواج تلویزیونی نیز برای انتقال تصاویر بصری از هم جدا می شوند. از اوایل سال 1876 ، جورج کری ، کارمند دولت بوستون ، سیستم های تلویزیونی کاملی را پیش بینی کرد و نقشه هایی را برای یک "دوربین سلنیوم" ارائه می داد که به مردم امکان می دهد "یک سال بعد با برق ببینند" (کمیسیون ارتباطات فدرال ، 2005)

در اواخر دهه 1800 ، چندین تحول فناوری زمینه را برای تلویزیون فراهم کرد. اختراع لوله اشعه کاتد (CRT) توسط کارل فردیناند براون فیزیکدان آلمانی در سال 1897 به عنوان پیشگام لوله تصویر تلویزیون نقش حیاتی داشت. CRT که در ابتدا به عنوان دستگاه اسکن موسوم به اسیلوسکوپ پرتوی کاتدی ایجاد شده بود ، به طور موثر اصول دوربین و برق را با هم ترکیب کرد. این صفحه دارای یک صفحه فلورسنت بود که هنگام برخورد با پرتوی الکترون ، نوری قابل مشاهده (به شکل تصویر) از آن ساطع می شود. دیگر اختراع اصلی در طول دهه 1880 سیستم اسکنر مکانیکی بود. دیسک روبشی که توسط مخترع آلمانی پاول نیپکو ایجاد شد ، یک دیسک فلزی مسطح بزرگ با مجموعه ای از سوراخ های کوچک بود که به صورت مارپیچ مرتب شده بودند.

نویسنده:

تاریخ: شنبه 28 فروردین 1400 ساعت: 16:08

نظرات(0)

تعداد بازديد : 58

به این پست رای دهید:

برچسب ها : ,,,

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش